Čeprav na spletni strani elektromobilnost.si podajamo v evro, ali celo v cente in z decimalkami natančno izpisane podatke, jih gre razumeti kot približke, oziroma grobe ocene.

Zapis v decimalnih številkah izhaja iz izračunov, oziroma algoritmov s katerimi upoštevamo vse postavke mesečnega računa za električno energijo za gospodinjstva ali poslovno stavbo (gospodarstvo) na osnovi vhodnih podatkov pridobljenih s testiranjem vozil in polnilne infrastrukture. Ob testnih polnjenjih električnih vozil na polnilnicah ABB, polnilnicah največje moči omrežij Ionity in Petrol, beležimo podatke izpisane celo s tremi decimalnimi številkami. Ostale polnilnice podajajo podatke na dve ali eno decimalko natančno. Te podatke ob preračunavanjih uparimo s podatki testiranja električnih avtomobilov. Pri tem skrbimo, da so podatki primerljivi in kar se da »očiščeni« subjektivnosti testnega voznika, oziroma so med seboj, kar se da primerljivi. Več o tem piše v opisu načinov in okoliščin vožnje.

Naši izračuni bazirajo na nekaj osnovnih scenarijih uporabe, opredeljenih s številom prevoženih kilometrov na delovni dan, po avtocesti ali regionalni cesti. Ob tem upoštevamo tudi okoliščine uporabe, oziroma možnost oskrbe z električno energijo. Doma ponoči po mali tarifi, pri delodajalcu v delovnem času, na javnih AC polnilnicah, s samooskrbo z viškom električne energije lastne sončne elektrarne po principu neto meritev, oziroma z uporabo hranilnikov električne energije ter nenazadnje z oskrbo z električno energijo na brezplačnih javnih polnilnicah.

Tudi na računih za oskrbo z električno energijo gospodinjstva ali poslovne stavbe in na javnih polnilnicah so postavke (cena električne energije, omrežnina, ostale dajatve), oziroma cene storitve polnjenja izpisane z decimalnimi številkami. Zato je končni izračun, na osnovi vseh vstopnih podatkov izpisan z decimalnim številom. A to je kljub vsemu približek, oziroma groba ocena. Ne gre jih jemati za »v nulo« natančne. Namenjeni so razumevanju reda velikosti investicij in prihrankov, če so scenariji in okoliščine uporabe električnega avtomobila posameznika primerljivi s tistim, kar opredeljujemo pod nekaj osnovnih scenarijev in okoliščin uporabe. Na osnovi podatka o letno prevoženih kilometrih, oziroma obsegu vožnje v petih letih, ob prevladujoči avtocestni vožnji ali prevladujoči vožnji izven avtocestnega omrežja lahko sleherni (potencialni) uporabnik oceni ali je to zanj prava rešitev.

 

t