Renault twizy je s 37,9-odstotnim deležem med registriranimi lahkimi in težkimi štirikolesniki, najbolj množično električno vozilo kategorij L6e in L7e.
Zadnja leta se na slovenskih cestah vse bolj množijo tako imenovani štirikolesniki. Vozila med motocikli in pravimi avtomobili. Njihov tipični predstavnik je renault twizy v katerem sedita potnika kot na motociklu v vrsti. V letu 2019 so se na slovenskih cestah namnožili tudi mini kitajski avtomobili, vozila drugačne zasnove, kot renault twizy ki pa kljub vsemu sodijo v kategoriji L6e in L7e.
Štirikolesniki in mini avtomobili ponujajo “pravim” avtomobilom primerljivo vozno izkušnjo. Odvisno od izvedbe, tudi mlajšim od 18 let in celo tistim, ki so zaradi katerega koli razloga, brez vozniškega izpita kategorije B. Kategoriji L6e in L7e so tudi prvi kategoriji vozil s štirimi kolesi, v kateri so na slovenske ceste množičneje pljusnili kitajska vozila, ki jih na nek način splošna javnost že ima za avtomobile. Da so prav tovrstna vozila posebej primerna za množično elektrifikacijo prometa, dokazuje delež električnih izvedb med vsemi vozili kategorij L6e in L7e s slovenskimi tablicami. Ta je konec leta 2019 znašal spoštljivega 4,5 odstotka.
Res, da je twizy bazično vozilo, brez servo ojačevalnika volana in servo ojačevalnika zavornega sistema, a je vožnja z njim izjemno dinamična ter poskočna. Nikakor namreč ne more skriti, da so ga zasnovali in v dobršnem meri razvili v Renault Sportu. Na nek način ni veliko vozil, ki na vsakdanje ceste tako neposredno prenašajo duh formule ena. Njegovi poskočnosti in tudi vsestranski uporabnosti veliko pripomore v Sloveniji, na osnovi slovenskega znanja, razvit in ekskluzivno izdelan pogonski motor.
Kupcem je na voljo z dvema, ali le z enim sedežem in velikim, 80-litrskim tovornim prostorom, z velikimi vrati na zadnjem delu. Tovrstna izbira kaže, da so tudi tovrstna vozila lahko vsestransko uporabna. Z avtonomijo 80 km in največjo hitrostjo 80 km/h zmore twizy zmore zadovoljiti praktično vse celodnevne potrebe po mobilnosti večine dejavnosti v urbanem okolju. Toliko bolj, ker je s širino okoli 1,3 m in dolžino nekaj čez 2,3 m izjemno okreten v ozkih mestnih ulicah, oziroma povsod tam, kjer prostora ni na pretek.
Ob tem se njegove povsem prazne baterije napolnijo v manj kot štirih urah, s priklopom na vsakdanjo gospodinjsko vtičnico. Zato prehod na električno mobilnost, z električnimi štirikolesniki, ki v marsičem zmorejo nadomestiti klasične avtomobile in tako mesta razbremeniti tudi prostorsko, ne zahteva večjih vložkov v polnilno infrastrukturo.
Električni lahki in težki štirikolesniki (L6e, L7e) registrirani v Sloveniji 31. decembra 2019
Znamka | Model | Število | Delež (%) |
Renault | Twizy/45/cargo | 128 | 37,87 |
Paxster | EDV-1601 | 56 | 16,57 |
Zhidou | ZD5101XEV | 53 | 15,68 |
Italcar | P3/P4/P5 | 14 | 4,14 |
Estrima | 4KW | 10 | 2,96 |
Yogomo | MA4E | 7 | 2,07 |
Xindayang | XDY5050XEV | 6 | 1,78 |
Eagle | EG | 5 | 1,48 |
Regard | RUE500 | 5 | 1,48 |
Baschan | ATV200S-7 | 4 | 1,18 |
HDK | DEL3042G | 3 | 0,89 |
Jiayuan | eidola | 3 | 0,89 |
Frisian motors | FM50 | 3 | 0,89 |
Polaris | Ranger | 3 | 0,89 |
Linhai | UTV | 3 | 0,89 |
Addax motors | addax MT | 2 | 0,59 |
Alke | ATX | 2 | 0,59 |
Sjarengo | icaro | 2 | 0,59 |
Greengo | icaro | 2 | 0,59 |
Electa | LJ-EV03C | 2 | 0,59 |
Tangjunouling | LJ-EV3 | 2 | 0,59 |
T-King | LJ-EV02 | 2 | 0,59 |
Melex | KCXF | 2 | 0,59 |
Peters | Pet002 | 2 | 0,59 |
Jonway | Urbee | 2 | 0,59 |
Club car | Vilagger | 2 | 0,59 |
Tazzari | zero | 2 | 0,59 |
Reva | deluxe | 1 | 0,30 |
Marshell | DG-LSV 2 | 1 | 0,30 |
E-ton | draco | 1 | 0,30 |
GEM | E4S | 1 | 0,30 |
Veteg | Eco truck | 1 | 0,30 |
LBC | EF-2 | 1 | 0,30 |
Xin yang | XY30D | 1 | 0,30 |
Tomberlin | E-merge 500 | 1 | 0,30 |
Shandonglujun | LJ-EV02 | 1 | 0,30 |
Aixam | Mega multitruck | 1 | 0,30 |
Goes | RUE500 | 1 | 0,30 |
Skupaj | 338 | 100,00 |
Znamke električnih lahkih in težkih štirikolesnikov (L6e, L7e) registriranih v Sloveniji 30. junija 2019
Znamka | Število | Delež (%) |
Renault | 128 | 37,87 |
Paxster | 56 | 16,57 |
Zhidou | 53 | 15,68 |
Italcar | 14 | 4,14 |
Estrima | 10 | 2,96 |
Yogomo | 7 | 2,07 |
Xindayang | 6 | 1,78 |
Regard | 5 | 1,48 |
Eagle | 5 | 1,48 |
Baschan | 4 | 1,18 |
Frisian motors | 3 | 0,89 |
Jiayuan | 3 | 0,89 |
HDK | 3 | 0,89 |
Polaris | 3 | 0,89 |
Linhai | 3 | 0,89 |
Sjarengo | 2 | 0,59 |
Greengo | 2 | 0,59 |
Tazzari | 2 | 0,59 |
Jonway | 2 | 0,59 |
Alke | 2 | 0,59 |
Addax motors | 2 | 0,59 |
Tangjunouling | 2 | 0,59 |
Melex | 2 | 0,59 |
T-King | 2 | 0,59 |
Peters | 2 | 0,59 |
Club car | 2 | 0,59 |
Electa | 2 | 0,59 |
Xin yang | 1 | 0,30 |
Tomberlin | 1 | 0,30 |
Shandonglujun | 1 | 0,30 |
Marshell | 1 | 0,30 |
Veteg | 1 | 0,30 |
LBC | 1 | 0,30 |
Aixam | 1 | 0,30 |
GEM | 1 | 0,30 |
E-ton | 1 | 0,30 |
Goes | 1 | 0,30 |
Reva | 1 | 0,30 |
Skupaj | 338 | 100,00 |