Avgustovsko statistiko prvih registracij novih električnih avtomobilov v Sloveniji je zaznamoval enkraten, pozno spomladanski posel Renaulta in čakanje na ladjo tesel model tri iz Šanghaja.
Po dolgem času se je na mesečni vrh prodaje, oziroma prvih registracij novih električnih avtomobilov v Sloveniji povzpel Volkswagen. Toda zvezda avgustovske statistike prvih registracij novih električnih avtomobilov v Sloveniji je bil renault twingo e-tech, Gre za posel pretočen v statistiko iz maja, oziroma junija, ko je Avantcar kupil 30 električnih twingov, in jih registriral šele avgusta. Mesečni »rekord« ima simboličen pomen, saj se nanaša na del zadnjih izdelanih twingov e-techov. Tako se je slovenski električni avto, od slovenske tovarne in slovenskega trga poslovi z mesečno, vsaj statistično najboljšo prodajo. Zagotovo bodo twingi e-tech še kapljali na trg, a v Novem mestu jih ne izdelujejo več.
To, da je Volkswagen med znamkami na vrhu statistike prvih registracij novih avtomobilov je v dobršni meri pripomogel zastoj prodaje tesel modelov 3. Dobro obveščeni vedo povedati, da sta Tesla in Geely čakala na dodatne odpustke EU glede carin na električne avtomobile izdelane na Kitajskem. Kakor koli že, pri Tesli naj bi bilo zastoja konec septembra po prihodu ladje, kar se bo pokazalo v septembrski statistiki, objavljeni v oktobru.
Avgusta letos je bilo v Sloveniji prič registrirano 181 novih električnih avtomobilov, lani 385. Letos torej za 53 odstotkov manj. V prvih osmih mesecih 30 odstotkov manj. Zmanjšanje obsega prodaje električnih avtomobilov je toliko večje, ker se je v primerjavi z lani celoten slovenski avtomobilski trg z novimi vozili v prvih osmih mesecih povečal za 6,46 odstotka. Samo v avgustu za 13,52 odstotka. Letošnja prodaja električnih avtomobilov v Sloveniji je torej manjša, kljub večjemu obsegu trgovine z novimi avtomobili. Če je v lanskem avgustu na prodajo novih električnih avtomobilov odpadlo 11,9 odstotkov trgovine z novimi avtomobili, je letošnji delež brezemisijskih avtomobilov v cestnem prometu znašal le 4,9 odstotka. Odklon je manjši ob upoštevanju prodaje novih avtomobilov od januarja do konca avgusta. Lani je v tem obdobju delež trgovine z novimi električnimi avtomobili znašal 7,7 odstotka, letos 5,4 odstotka. Porazni avgust bo vsekakor popravila Teslina septembrska ladja s Kitajske. Svoje bi moral dodati tudi ID.7 tourer ter seveda, kar nekaj novih avtomobilov, ki vozijo na slovenski trg. Nekateri so že našli nove kupce, kar bi se moralo ob predaji kupcem, pokazati v novih registracijah v prihodnjih mesecih.
Kar se tiče deleža novih električnih avtomobilov v celotni prodaji, oziroma prvih registracijah novih avtomobilov v Sloveniji je potrebno upoštevati še napihovanje uradne statistike. Že dolgo, predvsem za slovenske medije, je merodajna statistika prvih registracij novih avtomobilov podjetja Ardi pripravljenega za Sekcijo za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Skladno z njihovim statističnim pregledom je bilo avgusta 2024 v Sloveniji prvič registrirano 3678 novih avtomobilov. Pri elektromobilnost.si smo odšteli nove avtomobile registrirane v avgustu in odjavljene konec meseca ter tako iz pregleda odstranili vozila namenjena umetnemu napihovanju prodajnih številki. Po tako prečiščenem pregledu smo v avgustu 2024 prešteli v Sloveniji 3378 prvih registracij novih avtomobilov. Torej 300 manj, kot navaja statistika Sekcije za osebna motorna vozila. Kljub temu, samo za lažji, oziroma primerljiv pregled upoštevali podatek objavljen s strani Sekcije za osebna motorna vozila.
Tovrstnega napihovanja trenutno pri statistiki prodaje novih električnih avtomobilov v Sloveniji ni. V primerjavi s podjetjem Ardi smo sami avgusta prešteli le en nov električni avtomobil manj (v pregledu je upoštevan naš podatek). V Sloveniji je torej delež prvih registracij novih električnih avtomobilov večji, kot to izkazuje statistika Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, saj slednja upošteva tudi avtomobile odjavljene konec meseca.
Še večji zmešnjava pri pregledu prodaje novih avtomobilov v Sloveniji botruje tudi specifičen način obdeluje podatke SURS. Ta podatke zajema neposredno s podatkovne baze Ministrstva za notranje zadeve in občutno slabše filtrira vozila. Ob tem naš statistični pregled in statistični pregled Sekcije za motorna vozila pa nastaja na osnovi podatkovne baze Ministrstva za infrastrukturo.