V prvih šestih mesecih leta 2024 je bilo v Sloveniji prodanih 1.649 novih električnih avtomobilov. Občutno manj, kot v enakem obdobju lani, ko se je prodajna številka ustavila na 2.158.
Posel z novimi avtomobili se je v Sloveniji v prvi polovici leta 2024 okrepil. Od prvega januarja do zadnjega junija je bilo prvič registriranih 28.337 novih osebnih avtomobilov. Lani v tem času 27.310. Letos torej za 1.027 več. Prodaja novih avtomobilov se je torej povečala za 3,76 odstotka. V enakem obdobju in ob rasti prodaje osebnih avtomobilov se je žal prodaja električnih avtomobilov zmanjšala. Če se je lani marca, ko je bil v Sloveniji med vsemi najbolj prodajan novi avtomobil tesla Y in je ob polletju znašal delež električnih v trgovini z novimi avtomobili 7,92 odstotka, skupaj je bilo prodanih 2.158 novih električnih avtomobilov, zdelo, da so avtomobili brez izpustov toplogrednih in ostalih zdravju škodljivih plinov v vožnji, končno dobili splošno priznano domovinsko pravico tudi v Sloveniji, se od takrat navdušenj nad njimi postopoma ohlaja. V prvih šestih mesecih letošnjega leta je bilo v Sloveniji prvič registriranih 1.649 novih električnih avtomobilov. Njihov delež med vsemi novimi avtomobili je znašal 5,82 odstotka. V prvih šestih mesecih je bilo v Sloveniji prvič registriranih 515 manj električnih avtomobilov, kot v prvem polletju lani. Samo v juniju je zaostanek znašal 103 novih električnih avtomobilov. Če je lanskega junija delež električnih znašal 7,03 odstotka je letos le še 4.7 odstotka.
Zmanjšanje prodaje električnih avtomobilov ni le slovenska posebnost. Trend velja tudi za EU in celo za skupni gospodarski prostor v katerega sodi med ostalimi državami Norveška. Na Evropski ravni bodo polletni podatki objavljeni šele po 20. juliju. V prvih petih mesecih se je prodaja avtomobilov v EU povečala za 4,6 odstotka. Delež prodaje novih električnih avtomobilov se je v tem obdobju z lanskega 13,8 odstotka, zmanjšal na letošnjega 12,5 odstotka. Na Norveškem je v prvih petih mesecih lani delež prodaje električnih avtomobilov znašal 80,7 %, letos 77 %. Vendar zmanjšanje na evropski ravni še zdaleč ni tako veliko, kot v Sloveniji.
V prvi polovici leta je prvo mesto med ponudniki električnih avtomobilov v Sloveniji pričakovano zadržal Tesla Motors. Njegov tržni delež 32,75 odstotka je med ponudniki električnih avtomobilov praktično nespremenjen. Vendar je v primerjavi z lanskimi 704 prodanimi avtomobili v prvih šestih mesecih, letos v tem obdobju prodal 540 avtomobilov. Drugo mesto je zadržal Volkswagen, vendar se je njegov tržni delež odločno zmanjšal. V prvih šestih mesecih lani je bilo v Sloveniji prodanih 380 električnih avtomobilov izpod Wolfsburškega znaka, letos le 173. Posledično se je tržni delež zmanjšal s 17,61 odstotka na 10,49 odstotka. Na tretjem mestu je BMW svoj tržni delež povečal z lanskega 6,53 odstotka, na letošnji 9,52 odstotka. Z lanskega 2,36 odstotka je na letošnji tržni delež 8,79 odstotka, predvsem na račun nove električne kone, delež povečal Hyundai. Z atraktivno cenovno politiko je delež z lanskega 3,48 odstotka na letošnjega 8,31 odstotka povečala Cupra. Tako obseg, kot delež prodaje je krepko povečal tudi kitajski MG. Slednji je trenutno edini opaznejši kitajski ponudnik električnih avtomobilov na slovenskem trgu. Audi je sicer izgubil manj kot odstotek tržnega deleža, a se je prodaja njegovih električnih avtomobilov v Sloveniji v prvem polletju leta zmanjšala z lanskih 111 na letošnjih 72 avtomobilov. Svojo prisotnost na slovenskem trgu električnih avtomobilov je okrepil Opel.
Med večje poražence gre uvrstiti Škodo. V prvih šestih mesecih lani je v Sloveniji prodala 135 novih električnih avtomobilov, letos 46. Posledično se je njen tržni delež z lanskih 6,26, zmanjšal na 2,61 odstotka. Več kot prepolovila se je prodaja električnih Mercedes-Benzov, Citroen je prodal le četrino električnih avtomobilov, kot v enakem obdobju lani. Peugeot pa je po 116 prodanih električnih avtomobilih v lanskem prvem polletju in doseženem tržnem deležu 5,38 odstotka, nazadoval na letošnjih 12 prodanih električnih avtomobilov in 0,73 odstotni delež. To je posledica enkratne večje prodaje v lanskem letu, ob sicer neaktivnem trženju avtomobilov izključno na električni pogon. Še nedolgo tega se je tudi pri nas Nissan postavljal z vlogo pionirja množične elektrifikacije prometa. Lani pa je v prvem polletju znašal njegov tržni delež v trgovini z novimi električnimi avtomobili 0,28 odstotka, letos 0,42 odstotka.
Če je lani v prvi polovici leta v Sloveniji, tako kot na Evropski in globalni ravni bil najbolj prodajan električni avtomobil tesla Y, je letos slovenski primat prevzel tesla model 3. Kupci so prevzeli 275 novih trojk, ipsilonov 258. Tretje najbolje prodajan električni avtomobil v prvem polletju leto je bil v Sloveniji cupra e-born. Četrto mesto je zasedla kona electric, peto volkswagen ID.7.
Žal so podatki o prodaji električnih avtomobilov v Sloveniji od maja dalje le še približki. Ministrstvo za infrastrukturo je namreč po dolgoletni praksi prenehalo objavljati mesečne podatke o registracijah novih vozil, oziroma jih za nadaljnjo obravnavo ne posreduje več javno preko portala Odprti podatki Slovenije in v precej bolj okrnjenem obsegu, kot doslej.
Samo v juniju je bil delež prodaje novih električnih avtomobilov nižji, kot v celotnem prvem polletju. Znašal je le 4,7 odstotka. Tako, da obeti za naprej niso najboljši.