Zagon proizvodnje ford explorerja

Foto: Ford Media

Ford je v svoji evropski tovarni v Kölnu 4. junija zagnal serijsko proizvodnjo električnega explorerja.

Zgodovinsko nemško tovarno, zagnano v začetku tridesetih let prejšnjega stoletja, je ameriški avtomobilski velikan z dvema milijardama evrov investicij spremenil v tovarno prihodnosti, namenjeno proizvodnji električnih vozil za Evropo.  Po napovedih naj bi leta 2030 evropsko ponudbo Forda sestavljali samo električna vozila. Za explorerjem bo proti koncu letošnjega leta s tekočih trakov pripeljal še novi električni športni crossover.

Tako kot vsi evropski fordi se tudi explorer postavlja z nemško inženirsko interpretacijo ameriškega porekla znamke in njenih vozil. Ob medosni razdalji 2767 mm meri v dolžino 4568 mm, v širino 1946 mm, oziroma 2063 mm z zunanjimi vzvratnimi ogledali, v višino 1630 mm. V prtljažniku je od 427 do 1422 litrov prostora. Kupci lahko izbirajo med različico z zadnjim pogonom RWD in pogonom na vsa kolesa AWD. Prvi je namenjena akumulatorska baterija nominalne velikosti 77 kWh, drugi 79 kWh. Obe sta litij-ion NMC.

Ford explorer, foto: Ford Media

Manjšo baterijo bo možno na hitrih polnilnicah DC polniti z največjo močjo 135 kW, večjo s 185 kW. Baterija različica RWD bo potrebovala na hitri DC polnilnici za polnjenje od 10 do 80 odstotkov polnosti 28 minut, baterija različice AWD 26 minut. Največja moč polnjenja na polnilnicah AC znaša 11 kW. Različico RWD poganja električni motor največje moči 210 kW (286 KM), največjega navora 545 Nm. Različico AWD električni motor največje moči 250 kW (340 KM) in enakega največjega navora. Tovarniška normirana poraba različice RWD znaša 13,9/14/7 kWh/100 km, različice AWD 15,7/16,6 kWh/100 km. Doseg po merilih WLTP znaša za različico RWD 602/572 km, za različico AWD 566/532 km. Obe različici dosežeta največjo hitrost 180 km/h. RWD pospeši od nič do 100 km/h v 6,4 s, različica AWD v 5,3 s.

Če se kupec odloči za nakup s finančnim lizingom pri Summit Leasing Slovenija d.o.o., GB Leasing d.o.o., NLB Leasing&Go, leasing d.o.o., oziroma v primeru operativnega leasinga pri ALD Automotive d.o.o. je potrebno v Sloveniji za električni ford explorer z zadnjim pogonom odšteti 45.254 evra, za različico s štirikolesnim pogonom 48.620 evrov. Redni ceni znašata 48.400 evrov, oziroma 52.000 evrov. Na voljo je tudi različica premium za katero je potrebno pri izvedbi RWD odšteti 51.100 evrov, pri izvedbi AWD 54.700 evrov. Tudi pri tej različici si kupci s financiranjem nakupa preko naštetih podjetij zagotovijo 6,5 odstotni popust, tako znašata maloprodajni ceni 47.779 evra, oziroma 51.145 evra. Pri nakupu je seveda potrebno upoštevati, oziroma od cen odšteti 4.500 evrov subvencije Eko sklada.

t