Hyundai ioniq 6 uveljavlja tehnologijo baterij visoke napetosti v cenovno sprejemljivejšem razredu in se postavlja z izjemno aerodinamiko, posledično energetsko učinkovitostjo.
V času, ko je evropska avtomobilska industrija z električno mobilnostjo najbolj na udaru ameriških in kitajskih izdelovalcev, vozijo korejski električni avtomobili skorajda izpod radarja. Vendar se Korejci s svojo električno mobilnostjo niso potuhnili. Vse bolj stopajo v ospredje in odločno uveljavljajo načrt, da bodo prav na račun električnega pogona iz nekdanjih sledilcev postali narekovalci novih trendov. Da so pri tem uspešni dokazuje eden najnovejših električnih avtomobilov na slovenskih cestah, hyundai ioniq 6, svetovni avtomobil leta 2023.
Ob prvem stiku najbolj izstopa zunanjost. Zaradi strogega spoštovanja zakonov aerodinamike je ioniq 6 navzven ob upoštevanju sodobnih avtomobilskih modnih smernic nenavaden, skorajda retro futurističen. Za marsikoga celo neskladen, pogovorno rečeno čuden. V osnovi je to klasična štirivratna limuzina, daleč od modnih in danes splošno priljubljenih športno uporabnih vozil. Triprostorska zasnova mu zmanjšuje družinsko uporabnost, predvsem zaradi prtljažnika omejene velikosti in omejene višine. To še posebej velja za oceno skozi prizmo aktivnega preživljanja prostega časa. Velikost prtljažnika je sicer pričakovana, oziroma skladna z limuzinsko zasnovo in aerodinamično obliko zadnjega dela. Po drugi strani sta prav drugačnost in izvirnost glavna aduta. Avtomobil pritegne častilce tehnološke učinkovitosti in izvirnosti. Zunanjost je pač strogo podrejena zagotavljanju večje celostne zmogljivosti, kar se pri električnih avtomobilih v dobršni meri nanaša na zagotavljanje večjega dosega. Kdor avtomobile ocenjuje skozi številke vsekakor ne more spregledati izjemne vrednosti koeficienta zračnega upora 0,21.
Avtomobil si tehnične rešitve deli z ioniqom 5, avtomobilom SUV koncepta. Ob manjši višini, posledično nižjem težišču in daljši medosni razdalji se postavlja z boljšo lego na cestišču ter vzdolžno in prečno stabilnostjo tudi ob višjih avtocestnih hitrostih. Vse se odraža v višji stopnji udobnosti. Učinkovita aerodinamika zaokroža večjo učinkovitost tudi z manjših hrupom torej večjo ravnijo udobja. Večja medosna razdalja je radodarna s prostorom za noge zadaj sedečim. Prostora je dovolj tudi za voznika in sopotnika spredaj. Zgledno tudi v višino.
Izza volana se voznik sreča z znano razporeditvijo grafičnega prikaza funkcionalnega delovanja in številnih drugih podatkov na velikem podolgovatem zaslonu iz ioniq 5. Zaslon zaseda površino armaturne plošče, od skrajne leve strani do zaključka osrednjega dela proti sopotniku. Tudi vse ostalo, kar obkroža voznika in mu zagotavlja učinkovit nadzor in vodenje vozila je praktično enako, kot v ioniqovi petici. Torej učinkovito in skladno z zahtevnimi merili ergonomije in povezave človek-stroj. Med elementi večanja energetske učinkovitosti vožnje izstopa možnost upravljanja, oziroma izbire stopnje rekuperacije z obvolanskima lopaticama. Sistem je štiristopenjski. Ob tem se zadnja stopnja lahko nadgradi v brezstopenjsko rekuperacijo z možnostjo samodejne zaustavitve avtomobila, torej v i-pedal. Na voljo je še samodejno prilagajanje rekuperacije v štirih jakostnih območjih. Glede tega je šestica, tako kot petica izjema med vsemi električnimi avtomobili in kot takšna na področju rekuperacije vrhunska. To je obenem še eden izmed pomembnih kamenčkov mozaika celostne učinkovitosti avtomobila. Poleg večje energetske učinkovitosti zagotavlja ta tehnologija tudi visoko raven udobja, predvsem na avtocesti, saj s prilagodljivo rekuperacijo voznik z nekaj posluha in vaje zagotavlja uglajeno mehke pojemke in umirjeno jadra čez spuste, ravnine in nežno dodaja energijo ob začetku vzponov. Sorazmerno visoko raven udobja in energetske učinkovitosti združuje tudi radarski, oziroma adaptivni tempomat. V primerjavi z drugimi tovrstnimi sistemi v električnih avtomobilih je dokaj imun na motilce ter zmore, skladno za zagotavljanje velike energetske učinkovitosti mehko pospeševati. Vsekakor ni grob in zna v realnih prometnih situacijah mehko pospeševati in manjšati hitrost. Z vsem tem čuti voznik avtomobil kot napreden, domiselno zasnovan za najvišjo stopnjo udobja s sočasnim zagotavljanjem najvišje ravni udobja. Glede tega se ioniq 6 izkaže za učinkovitejšega od vozil, za katere velja splošno prepričanje, da naj bi že imele spoštljivo raven avtonomnosti v vsakdanjem prometu.
Voznik lahko med ostalim izbere tudi med različnimi celostnimi nastavitvami delovanja, med varčnimi in bolj športno dinamičnimi, z možnostjo odzivnosti (odločnosti pospeševanja) radarskega tempomata. Edina možnost, ki pri tem manjka je možnost odločne utrditve vzmetenja, kar se včasih, ko se voznik odloči odločneje izžemati zalogo moči in navora, odnosno za dinamičen način vožnje kot čuti v vožnji kot pomanjkljivost. V skrajnih primerih, neskladnih z vsakdanjo limuzinsko vožnjo, včasih voznik tudi zaradi tega začuti, da podvozje zaostaja za tem, kar zagotavlja pogonski sklop.
Glede povezljivosti je ioniq 6 na najvišji ravni z možnostjo vseh poglavitnih možnosti povezave pametnega telefona z avtomobilom in prepletanjem delovanja posebnih aplikacij za iskanje polnilnic in navigacije s specifičnimi podatki za električne avtomobile s podatki zagotovljenimi s strani avtomobila. Med ostalim, se gre zanesti tudi na napoved polnosti baterijskega sklopa ob zaključku vožnje, oziroma ob naslednjem polnjenju na poti.
Srce učinkovitega pogonskega sklopa in temelj na katerem stojijo številne prednosti pred tekmeci je visokonapetostna pogonska baterija, z 690 voltov delovne napetosti. Rešitev omogoča velike moči in posledično kratke čase polnjenja, primerljive s postankom za točenje goriva na daljših poteh z avtomobilom na fosilna goriva. Nominalna velikost baterije znaša 77,5 kWh. Med testiranjem smo izmerili, da baterije v vožnji od 100-odstotne polnosti do takrat, ko se na merilniku polnosti izpiše ničla, iztisne za vožnjo nekaj čez 75 kWh električne energije. To je dovolj za doseg 382 kilometrov ob avtocestni vožnji z največjo dovoljeno hitrostjo v idealnih vremenskih pogojih po tipični slovenski krajini (povratna pot me Ljubljano in Mariborom). Na regionalni cesti, na povratni poti med Ljubljano in Kočevjem pa v idealnih vremenskih razmerah doseg avtomobila znaša 554 km. Čeprav so vrednosti izpisane v kilometer točno, jih gre jemati kot približke, oziroma, kot red velikosti, saj so odvisne od številnih objektivnih in subjektivnih spremenljivk.
Ob upoštevanju 25 odstotkov večje porabe električne energije pozimi, oziroma v obdobju med 15.11. in 15.3., ko je zapovedana obvezna raba zimske opreme, izpolnjenja z uporabo zimskih pnevmatik, smo pri elektromobilnost.si ocenili doseg avtomobila v tem obdobju ob prevladujoči avtocestni vožnji na 307 kilometrov in ob prevladujoči vožnji po regionalni cesti 438 kilometrov. Več o tem je podano v ločenih tekstih v okviru vsebin povzetek in podrobnosti.
Takšnih moči, oziroma hitrosti polnjenja na polnilnicah največje moči kot jih doseže ioniq 6, dosežejo le še redki, občutno dražji avtomobili. V njegovem cenovnem razredu so mu vsi avtomobili podrejeni. Razen tistih iz iste industrijske skupine, z isto tehnologijo. Ostali, ki se sicer približajo pri polnjenju močem polnjenja ioniq 6, pa imajo trenutno manjšo območje polnjenja z največjo močjo. Med testiranjem smo na polnilnicah največje moči izmerili moč polnjenje do 240 kW. Ob polnjenju povsem prazne baterije je bila ta moč dosežena po 11 minutah polnjenja, ko se je baterija napolnila do 52 odstotkov. V petih minutah se na polnilnicah največje moči v idealnih vremenskih razmerah, če je baterija ob začetku polnjenja povsem prazna, doseg vožnje po avtocesti poveča za 87 kilometrov, ob vožnji po regionalni cesti za 127 kilometrov. Po desetih minutah sta dosega večja za 179, oziroma 260 kilometrov. Po 15 minutah za 255, oziroma 371 kilometrov.
Zaradi hitrega polnjenja na najbolj zmogljivih polnilnicah je potovanje na daljših vožnjah z ioniqom 6 resnično primerljiva z avtomobilom na fosilna goriva. München, Dunaj, Beograd, Milano so z desetminutnim postankom za kavo preprosto dosegljivi, ob vožnji z največjo dovoljeno hitrostjo in brez odrekanja udobju. Po časovni učinkovitosti vožnja z ioniqom 6 ni v ničemer drugačna, kot vožnja s katerimkoli, po velikosti primerljivim avtomobilom na fosilna goriva na poteh dolžine 500, 600, morda celo več kilometrov, ko je potrebno opraviti postanek za malico ali kosilo. Razlika je le v tem, da lahko z električnim hyundaiem Mariborčan zaposlen v Ljubljani v petih letih prihrani tudi več kot 30.000 evrov. Odvisno od scenarija in okoliščin uporabe ter polnjenja. Podobno velja tudi za vse ostale dnevne delovne migrante v Sloveniji, ki s svojo vsakdanjo mobilnostjo, za katero le redko, oziroma sploh ne obstaja časovno sprejemljiva alternativa v javnem potniškem prometu, v ozračje izpustijo v cestnem prometu v Sloveniji največ toplogrednih plinov in imajo z njo velike stroške. Podrobno o tem v posebnem vsebinskem sklopu Stroškovnik.
Ne le po zasnovi, avtomobil je še posebej skladen s službeno in osebno rabo ter polnjenjem na delovnem mestu, skladno s konceptom E8. Glede na veliko moč in kratke čase polnjenja pa zmore prikazati tudi ves potencial izrabe prednosti aktivnega trga električne energije, priklopa polnilnic na visokonapetostno elektroenergetsko omrežja ter zagotavljanje ugodnih cen polnjenja tudi na najbolj zmogljivih polnilnicah po principu koncepta Pentlja.
Pozitivna ocena hyundai ioniq 6 izhaja predvsem iz njegove velike uporabnosti na osnovi visoke delovne napetosti baterije in sorazmerno velike učinkovitosti, temelječe v vrhunski aerodinamiki. Svoje doda visoka raven udobja ter dobra založenost s kakovostnimi in brezhibnimi elementi opreme. V primerjavi z ioniqom 5, s katerim si deli pogonsko in ostalo tehnologijo je za približno 30 odstotkov energetsko učinkovitejši. Za toliko je večji tudi doseg po različnih scenarijih uporabe. A doseg v realnem prometu, še posebej ob vožnji po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo (po tipično slovenski krajini), sorazmerno močno odstopa od tovarniško obljubljenega. Vendar to ne izhaja iz zavestnega zavajanja izdelovalca avtomobila, marveč iz neskladja merilne procedure z načinom in okoliščinami vožnje v vsakdanjem, realnem prometu.
Gledano v celoti je hyundai ioniq 6 vsekakor avtomobil s katerim električna mobilnost uspešno dohiteva, po marsičem celo prehiteva avtomobile na fosilna goriva. Drugim električnim avtomobilom postavlja nova, visoka merila, kar velja tudi za tiste občutno dražje ter v javnosti čislane kot posebej zmogljive, učinkovite in kakovostne. Med njegove najbolj pomembne pozitivne značilnosti sodi, da vsi sistemi delujejo zanesljivo, tekoče in so v resnično pomoč vozniku in potnikom. Da strojno opremo učinkovito nadgradi programska, kar pomeni, da voznika ne motijo razni hrošči ter nedorečenosti in nenatančnosti delovanja. S ioniqom 6 je Hyundai udejanjil tržno filozofijo, s katero na poseben način demokratizira avtomobilski trg. Po cenovni lestvici namreč spušča proti delu množične prodaje trenutno najnaprednejše rešitve elektromobilnosti. Vendar ne tiste, delujoče pomanjkljivo, ki jih s sprotnim programskim posodabljanjem sčasoma uravnajo, če že ne na zgledno, vsaj na sprejemljivo raven, marveč tiste delujoče brezhibno že na začetku tržne poti. Zato kupec dobi veliko za zahtevan znesek, po marsikaterem merilu več, kot pri drugih električnih avtomobilih.
Aerodinamična visoka napetost
Ioniqova šestica postavlja Hyundai v položaj enega izmed vodilnih ponudnikov najnovejših tehnologij električnih avtomobilov. Izstopa predvsem velika delovna napetost baterijskega sklopa, zaradi katere se avtomobil na polnilnicah največje moči polni vse tja do moči 240 kW.
Avtomobil nenavadne zunanjosti, podrejene, kar najboljši aerodinamiki se postavlja s koeficientom zračnega upora 0,21. Kot tipična štirivratna limuzina ponuja zadovoljivo veliko prostora na sprednjih in zadnjih sedežih. S stopnjo opremljenosti impression je bogato založen z asistenčno in udobnostno opremo. V primerjavi z drugimi električnimi avtomobili izstopa s štiristopenjskim sistemom rekuperacije, za upravljanje katerega sta na voljo obvolanski lopatici. Sistem je možno stopnjevati do samodejnega delovanja združenega v eno stopalko, s katero je možno pospeševati in odločno zmanjševati hitrost, vse do zaustavitve (i-pedal).
Ob dobri legi in stabilnosti v vožnji se podvozje postavlja tudi z učinkovitim dušenjem cestnih neravnin, kar je osnova veliki ravni udobja. Svoje dodajo še dobra zvočna zatesnjenost, tipična odsotnost, tudi subtilnih vibracij, kot posledica delovanja motorja z notranjim zgorevanjem, na dotik in pogled kakovostni materiali in dobra končna obdelava. Tudi glede tega je ioniq 6 limuzina z velikim L.
Nominalna velikost baterije znaša 77,5 kWh. Med preizkusom smo ugotovili, da je od 100-odstotne polnosti do trenutka, ko se na merilniku izpiše polnost nič odstotkov in ničelni preostali doseg, vožnji namenjeno okrog 75 kWh.
Na polnilnicah največje moči se avtomobil od nič do polovične polnosti napolni v desetih minutah in 30 sekundah. V tem času se v idealnih vremenskih razmerah in ob uporabi letnih pnevmatik doseg ob prevladujoči avtocestni vožnji poveča za več kot 190 kilometrov.
V primerjavi z več kot deset tisoč evrov cenejšo limuzino na dizelski pogon, lahko uporabnik z dnevnim obsegom voženj okoli 250 kilometrov (povratna pot med Mariborom in Ljubljano) in oskrbo z energijo doma, v petih letih prihrani okoli 15.000 evrov. Če je energijsko samooskrben, se prihranek lahko poveča do 25.000 evrov.
Hyundai ioniq 6 impresson (77,5 kWh) postavlja drugim električnim avtomobilom številna nova merila. Pravemu uporabniku zagotavlja številne prednosti in velike prihranke. Obenem je energetsko, stroškovno in časovno učinkovit tudi na poljubnih, netipičnih daljših vožnjah.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostPodrobna razlaga tabel s tehničnimi podatki je na voljo v članku Tehnični podatki, meritve. Več o bruto in neto porabi, oceni celoletnega povprečja porabe in dosega ter še o marsičem drugem so razlage na voljo v vsebinskem sklopu Kako testiramo.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostVelika delovna napetost baterij
Hyundai ioniq 6 postavlja merila za sodobne električne avtomobile z izjemnim izkoristkom najmočnejših polnilnic s pomočjo velike delavne napetosti baterij.
Prednost Hyundaijeve električne šestice izhaja iz napredne tehnologije baterij z delovno napetostjo do 826 V. Rešitev omogoča, da se avtomobil na polnilnicah največje moči polni izjemno hitro, oziroma dosega v primerjavi z drugimi avtomobili tega cenovnega razreda izjemne moči. V bistvu se s takšnimi močmi, v primerljivim obsegu, kakor zmore ioniq 6 in ostali avtomobili industrijske skupine z enako tehnologijo, polnijo le redki avtomobili za katere je potrebno odšteti dvakrat ali celo trikrat več denarja.
Med našim preizkusom smo na polnilnicah DC nazivne moči 350 kW izmerili največjo moč polnjenja 240 kW pri 52-odstotni polnosti baterije. Avtomobil se torej do več kot polovice polnosti baterije polni z največjo močjo, kar ne zmorejo ostali, cenovno primerljivi električni avtomobili, kljub temu, da se polnijo za tretjino manjšimi močmi. Skladno s tem so njihovi časi polnjenja na polnilnicah največje moči občutno daljši. Povsem prazna baterija hyundaia ioniq 6 se do polovice napolni med deseto in enajsto minuto. V tem času se doseg vožnje po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo v idealnih vremenskih razmerah poveča za približno 190 km.
Hyundai ioniq 6 je prepričljiv tudi na najbolj množičnih hitrih polnilnicah DC z največjo močjo 50 kW. Na teh polnilnicah se polni z največjo močjo 49,6 kW do 92-odstitne polnosti. V eni uri, kolikor znaša čas polnjenja na polnilnicah DC moči 50 kW, po izteku katere ponudniki polnjenja po pravilu zaračunavajo kazenske minute, se povsem polna baterija napolni do 65 odstotkov. Tako pri polnjenju na polnilnicah največje moči, kot na polnilnicah DC 50 kW ioniq 6 proti koncu polnjenja samodejno zmanjša moč polnjenja na 7 kW za minuto ali dve. Kot, da bi se nekoliko odpočil, dodatno ohladil baterijski sklop in nato do konca napolnil baterijo z večjo močjo. To je vsekakor dokaz, da avtomobil nenehno vzdržuje idealno temperaturo baterijskega sklopa in tako zagotavlja obstojnost baterije, oziroma zmanjšuje možnost degradacije tudi ob pogostem agresivnem polnjenju z največjimi močmi.
Na polnilnicah največje moči smo obenem opazili, da se polnjenje samodejno prekine ob približno 70-odstotni polnosti. Težko je oceniti ali gre za posledico posebnega protokola zaščite baterijskega sklopa, težav s hlajenjem polnilnic ali celo komunikacije med vozilom in polnilnico. Kakor koli že, po prekinitvi polnjenja je v primeru, da polnilnica dovoli nadaljevanje polnjenja, moč ob ponovnem zagonu enaka, kot ob prekinitvi.
Avtomobil polni na polnilnicah AC z največjo močjo 11 kW. Proizvajalec napoveduje, da se na njih povsem prazna baterija napolni v sedmih urah in desetih minutah. Med testiranjem smo izmerili čas sedmih ur in 30 minut. Torej bo ob polnjenju doma, preko AC polnilnice moči 11 kW, povsem prazna baterija napolnjena v času trajanja najcenejše tarife za električno energijo in omrežnino. Po zaključku povratne vožnje po avtocesti med Mariborom in Ljubljano se baterije preko polnilnice AC moči 11 kW polnijo približno pet ur. V osmih urah bo torej avtomobil možno ponoči doma ponovno napolniti ob prevoženih približno 260 pretežno avtocestnih kilometrov tudi ob uravnavanju moči polnjenja glede na ostalo porabo električne energije v hiši.
Ob polnjenju smo zabeležili izgube od osem do 13,5 odstotka. Slednja vrednost je bila izmerjena ob polnjenju neposredno po zaključku avtocestne vožnje poleti. Ob tem ne gre spregledati, da je Hyundai že pri svojih prvih električnih avtomobilih relativno velik delež električne energije ob polnjenju namenjal uravnavanju temperature baterijskega sklopa, kar obljublja ohranjanje zmogljivosti baterije tudi ob večjem številu prevoženih kilometrov ter agresivnem praznjenju (dinamična vožnja z večjimi hitrosti) in agresivnem polnjenju (hitro polnjenje z velikimi močmi).
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostDo 25.000 evrov prihrankov
Ker Hyundai v svoji ponudbi nima primerljivo velike, zmogljive in opremljene limuzine kot ioniq 6 impression (55.850 evrov), smo za primerjavo stroškov uporabe izbrali škodo superb 2.0 TDI DSG L&K (48.731 evrov). Pri primerjavi smo upoštevali bruto porabo električne energije, stroške polnjenja na različnih polnilnicah, skladno z različnimi scenariji in okoliščinami. Razlaga kako pridobimo vrednosti in kako jih interpretiramo so na voljo v posebnem vsebinskem sklopu spletne strani elektromobilnost.si, Kako testiramo.
Pri izračunu smo upoštevali veljavno subvencijo za nakup električnega avtomobila 4.500 evrov, ceno dizelskega goriva 1,527 €/l (24.4.2024). Za preračunavanje stroškovnika smo uporabili oceno celoletne bruto porabe (celoletno povprečje). Bruto poraba električnega avtomobila uporabljena za preračunavanje znaša 24,6 kWh/100 km ob avtocestni vožnji in 16,9 kWh/100 km ob vožnji izven avtocestnega omrežja. Za avtomobil na fosilna goriva smo upoštevali porabi 6,8 l/100 km po avtocesti in 5,2 l/100 km izven avtocestnega omrežja. Rdeče številke s predznakom minus v stolpcu v katerem so izpisane vrednosti veljavne za avtomobil na fosilna goriva, so v bistvu prednosti, oziroma prihranki z uporabo električnega avtomobila izpisani s črno barvo. S črno barvo so izpisani prihranki tudi za avtomobil na fosilna goriva, če se scenarij (obseg uporabe) in okoliščine uporabe ne zagotavljajo finančnih prihrankov z električnim avtomobilom v petih letih. Pri stroškovniku so upoštevane tudi dajatve za uporabo cest, nabavo in postavitev domače polnilnice ter med ostalim tudi vzdrževanje avtomobila. Za vzdrževanje avtomobila smo uporabili oceno stroška vzdrževanja v petih letih v obsegu prevoženih 300.000 kilometrov. Ta strošek je ocenjen na 3.634 evrov. Za manjše obsege uporabe v petih letih smo strošek zmanjšali recipročno, glede na manjši obseg prevoženih kilometrov. Stroški vzdrževanja hyundai ioniq 6 so izračunani na osnovi 30.000-kilometrskega koraka.
Ob primerjavi s približno deset tisoč evrov cenejšo primerljivo limuzino na dizelski pogon, se je ioniq 6 izkazal za stroškovno učinkovitega predvsem ob prevladujoči avtocestni vožnji. Ob prevladujoči vožnji izven avtocestnega omrežja pa večjega obsega dnevnih voženj, odloča v njegovo korist predvsem okoliščina energetske samooskrbe, oziroma možnost brezplačnega polnjenja električnega avtomobila.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostPo konceptu E8 več kot prepolovljeni stroški energenta za vožnjo
Po napovedih proizvajalca bi moral hyundai ioniq 6 RWD (77,5 kWh) polniti na polnilnicah AC z največjo močjo 11 kW. Med testiranjem smo izmerili največjo moč polnjenja 10,5 kW. Kljub temu zmore ob največjem obsegu dnevnih voženj v osemurnem delovnem času napolniti baterije do ravni s katero lahko uporabnik opravi vse dnevne potrebe po mobilnosti. Osebni in poslovni. Avtomobil je ob polnjenju na službenih AC polnilnicah v delovnem času brez težav napolniti tudi za povratno pot do Maribora in nazaj. Tako, da je možno hyundai ioniq 6 skladno s konceptom E8 uporabljati tudi, če uporabnik doma nima zagotovljenega parkirnega mesta, lastnega vira električne energije, oziroma je moč domačega priključka premajhna, da bi baterije napolnili skladno s potrebami v doglednem času.
Ob tem avtomobil ob priključku na polnilnico pri podjetju v delovnem času ni potrebno polniti nenehno z največjo močjo. Moč polnjenja je namreč možno prilagajati z upravljanjem na daljavo in se tako vključiti v sistem aktivnega odjema, s čemer je zagotovljeno ravnovesje, oziroma stabilnost elektroenergetskega sistema. V prihodnje bo s pomočjo gradnikov koncepta E8 avtomobil toliko lažje vključen v aktiven odjem, kar bo po predvidevanjih zagotavljajo manjše stroške polnjenja čez dan, kot jih zagotavlja danes polnjenje doma, po manjši tarifi za električno energijo. V tabeli so predstavljeni stroški polnjenja hyundai ioniq 6 RWD (77,5 kW) na polnilnicah AC največje moči 11 kW. Stroški so izračunani na osnovi podatkov o porabi ob prevladujoči avtocestni vožnji v Sloveniji, v idealnih vremenskih razmerah in ob ocenjeni porabi pozimi, med 15.11. in 15.3. Večino gradnikov koncepta E8 je že danes možno uporabiti ob polnjenju električnega avtomobila v službenem času na polnilnicah v okviru podjetja. S tovrstnim polnjenjem je strošek oskrbe z energentom za vožnjo več kot prepolovljen, v primerjavi s stroškom oskrbe z energentom za vožnjo primerljivega dizelskega avtomobila. Strošek polnjenja ponoči doma preko gospodinjskega odjema je še ugodnejši.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetost
Avtomobil skladen z merili koncepta Pentlja
Hyundai ioniq 6 zmore izjemno velike moči polnjenja, vse tja do 240 kW. To je moč, dosežena okoli 50-odstotne polnosti po manj kot enajstih minutah polnjenja povsem prazne akumulatorske baterije. V teh slabih enajstih minutah se doseg avtomobila za prevladujočo avtocestno vožnjo v idealnih vremenskih razmerah poveča za več kot 190 km. V dvajsetih minutah se doseg na avtocesti v idealnih vremenskih razmerah poveča za več kot 300 kilometrov. S postankom za kavo in obisk toalet na poti je tako možno ob polni bateriji na začetku poti prevoziti s prevladujočo avtocestno vožnjo na en mah, v idealnih vremenskih razmerah skorajda sedemsto kilometrov. S postankom za malico ali kosilo, pa se dnevni doseg vožnje z enim postankom poveča krepko čez 700 kilometrov.
Glede na veliko moč polnjenja je to vsekakor avtomobil, ki postavlja pred elektroenergetsko omrežje posebne izzive, na katere so pri družbi Eles, skrbniku slovenskega elektroenergetskega omrežja odgovorili s konceptom Pentlja. V prihodnosti bo koncept Pentlja zagotovil tako stabilnost elektroenergetskega omrežja, kot množično polnjenje električnih avtomobilov z največjimi močmi, po kar najbolj sprejemljivih cenah.
Kakšne so danes razmere na trgu polnjenja z največjimi močmi odkriva pregled stroškov energenta za 100 kilometrov vožnje klasičnega avtomobila, škode superb 2.0 TDI in hyundaia ioniq 6 RWD (77,5 kWh), ob polnjenju s storitvam polnjenja različnih ponudnikov. Koncept Pentlja za bodoče napoveduje, da naj bi s pomočjo njegovih gradnikov hitro polnjenje vedno moralo biti občutno cenejše, kot je cena energenta za vožnjo na 100 kilometrov primerljivega avtomobila na fosilna goriva.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostZa dve tretjini manjši izpusti toplogrednih plinov po merilih od vira do kolesa
Novodobni električni avtomobili so na vsakdanje ceste zapeljali z željo, da bi se odločno zmanjšali izpusti toplogrednih plinov prometa. Kako učinkovit je pri tem hyundai ioniq 6 RWD (77,5 kWh) v primerjavi s škoda superbom 2.0 TDI DSG L&K odkriva tabela o izpustih toplogrednih plinov po različnih kriterijih. Kako so zbrani in obdelani podatki v tem pregledu je zapisano v članku Izpusti toplogrednih plinov. V manjši tabeli pa so zapisane vrednosti s katerimi smo opravili izračune za primerjavo učinkovitosti zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov v sektorju cestnega prometa, kar je največji izziv za Slovenijo ter zmanjšanje izpustov ob upoštevanju virov proizvodnje električne energije, torej po kriteriju od vira do kolesa in ob upoštevanju izpustov toplogrednih plinov nastalih pri proizvodnji akumulatorskih baterij skozi celotno življenjsko obdobje.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetostŠtevilne davčne in finančne prednosti osebne rabe ioniqa 6 kot službenega avtomobila
Posebej zanimivo področje uporabe električnih avtomobilov zadnje čase v Sloveniji je osebna raba službenih električnih avtomobilov. Podrobno smo na spletni strani elektromobilnost.si vse prednosti tega opisali v članku Osebna raba službenega avtomobila. Izstopa seveda ničelna stopnja bonitete za osebno rabo električnega avtomobila. Kaj s tem pridobi tako posameznik kot podjetje, je razvidno iz pregleda davka na bonitete in prispevkov, ki jih je potrebno plačati ob osebni rabi dizelskega službenega avtomobila. Pri tem je potrebno najti individualno vrednost, skladno z dohodninsko lestvico. Ta strošek je potrebno prišteti strošku v prvih dveh preglednicah, v katerih so primerjani stroški uporabe v petih, oziroma treh letih. V obeh primerih je za električni avto upoštevan tudi znesek zmanjšanja davka na dobiček po posebni davčni olajšavi. V zadnji preglednici pa je predstavljeno koliko kilometrov na leto, oziroma v petih letih lahko prevozi uporabnik z električnim avtomobilov, če se podjetje odloči pri nabavi uveljavljati možnost odbitnega DDV, da ne bi na koncu plačalo večji znesek DDV, kot znaša DDV na novo vozilo, ki se ga odbija.
Nazaj na članek: Aerodinamična visoka napetost